W zeszłym tygodniu w naszej grupie ruszyły prace twórcze. Każdy uczeń (mogą pracować w zespołach) mógł wybrać, a potem przygotować temat “swojego” działu. Ja tylko wyznaczyłam cel - przedstaw to, co jest dla Ciebie interesujące tak, by zaangażować w działanie całą grupę i samemu też się czegoś dowiedzieć. Nie muszę tu chyba dodawać jaką masę kompetencji wspierają takie działania. Sprawczość, współpraca, poczucie sensu, umiejętność planowania - żeby wymienić tylko kilka (więcej o tym przeczytacie w części 2). Wspólnie stworzyliśmy 5 działów. Kolejno na zajęciach pojawiać się będą następujące tematy: grzyby, gastronomia, Wielka Brytania, piłka nożna i plastyka. Pytanie zaczynające ten tekst to nie żart, bo to dzieci przygotowywały wszystkie aktywności i to one będą prowadzić zajęcia dla innych. Ja - nauczycielouczeń też biorę aktywny udział.
Działania dopiero się zaczęły, więc zdjęcia póki co pokazują nasze grzybowe prace. Więcej przeczytacie gdy zakończymy ten etap. Do przeczytania ;) Daga
Już nie mogę się doczekać!
OdpowiedzUsuńSuper, ale nie można otworzyć zdjęc
OdpowiedzUsuńDziękuję, poprawione :)
UsuńZosia bardzo się zaangażowała w grzyby. Wspaniałe doświadczenia. Cieszę się!
OdpowiedzUsuń